Відкриті освітні ресурси та курування.

Відкриті освітні ресурси та курування.

     З терміном відкриті освітні ресурси вперше познайомилася три роки тому, коли постало питання про створення інституційного репозитарію. Скажу відверто, у нашому ВУЗі робота ця розпочалася ось лише зараз, тому дискутувати з цього приводу можу довго, можливо не завжди кваліфіковано, але... Вступ цей писала, щоб читачі зрозуміли наскільки актуальна для мене наразі дана тема)


     Отже, переглянувши за допомогою чудового блогу, яким часто користуюся для самооствіти як шпаргалкою (Блог Могилянська бібліотекарка) деякі ресурси відкритого доступу, вирішила скористатися пошуком в Google Scholar (Google Академія), адже це найбільш популярний сервіс пошуку наукової літератури (рецензовані статті, дисертації, книги, анотації тощо). Та й мова пошуку зручна - російська чи українська. Отримала низку документів, які можу використати для своєї роботи. 
Результати пошуку в Google Scholar
     Перейшовши за посиланнями, отримувала статті, книги та методичні вказівки у різних форматах: PDF, Doc, HTML, а також посилання на повні тексти книг, які розміщені в електронних бібліотеках на окремих сайта. 
   Ресурс дуже цікавий, масштабний, гадаю знайти тут можливо інформацію різного направлення. Дуже легкий та зручний у використанні, оскільки аккаунт в Google вже маємо, існує можливість зберігати результати пошуку за допомогою функції "Моя бібліотека" і потрібні документи завжди під рукою, доречі викладені вами статті теж тут фіксуються!
      Чому описала саме його, тому що найбільше сподобався. Переглядала і інституціальні репозитарії, але наповнюваність їх ще поки що бажає кращого, а тема моя досить специфічна, тому відмітити щось у них для себе не змогла. Хоча ось в одному щось знайшла)
Інституційний репозитарій eNTUKhPIIR

         Загалом зробила висновок, що між собою відкриті освітні ресурси мало чим різняться. Хіба що дещо відрізняється інтерфейс, через різні програмні платформи, але освоївши один інші вже використовуєш інтуїтивно. Пошукові інструменти  використовують однакову процедуру, тому навчитися не складно.
          Дуже цікавою для мене виявилася тема Ліцензії Creative Commons
Відразу ж вирішила, що скористаюся ними і вбудую таку "кнопочку" не тільки в свій блог, а й в інституційний репозиторій. Пошук ресурсів, які використовують дану ліцензію взагалі був не складним, скористалась розширеним пошуком Googlе, відмітила Права на використання -  з ліцензією на використання та зміну в некомерційних цілях і знайшла низку інформації по своїй темі з відкритою ліцензією. 

Звичайно ж скориставшись конструктором ліцензій, ліцензувала свій блог: 
МАМА XXI СТОЛІТТЯ . Зробила це ось так - "кнопочкою"


     Хочу завершити свій звіт по Відкритим освітнім ресурсам саме визначенням, що ж це таке:
    Відкриті освітні ресурси (Open Educational Resources, OER) – документи, які знаходяться у відкритому доступі в мережі Інтернет, опубліковані на умовах подальшого використання.    Дані ресурси можуть бути у вигляді підручників, інтерактивних курсів, тестів, мультимедіа, програмного забезпечення та інших інструментів, які можуть бути використані у процесі навчання.
    Відкриті джерела, де інформація безкоштовна, дають доступ до знань, за які за інших умов довелося б платити, тому впевнена, за ними майбутнє!

2 комментария: