Фінальний звіт про роботу Куратора змісту-2015

Добрий день, шановні тьютори та колеги по навчанню.
       Мене звати Світлана Антонюк, працюю провідним інженером з комп’ютерних систем у бібліотеці Кіровоградського національного технічного університету.
      Хочу представити до Вашої уваги свій звіт по дистанційному курсу «Куратор змісту -2015»
Вдома, у школі і на робочому місці, цифрова інформація починає змагатися з друкованою в якості основного формату. Тільки 2% нової інформації, створеної сьогодні, має друковану форму.
У 21-му столітті, інформація збагачує наше життя в особистій сфері, в освітньому, соціальному і економічному плані. Відсутність навичок у використанні цифрової інформації робить Вас "неконкурентноспроможним" вдома, у школі і на робочому місці та й загалом у соціумі!
Досліджуваною темою  по курсу обрала  «Використання цифрових технологій для навчання та розвитку дітей молодшого віку».
ціль, яку переслідувала особисто , навчаючись на курсах Куратор змісту - це повноцінно зануритися у цифровий океан інформації та ознайомитися з новими інструментами, за допомогою яких, можна обробляти, аналізувати, фільтрувати та зберігати інформацію, а в подальшому використовувати її для своїх потреб, та рекомендувати для користування іншим!
Професійна ж мета курування передбачала оволодіння сервісами та інструментами пошуку, розвитку професіоналізму в отриманні інформації та здатності її  проаналізувати, перевірити на достовірність.
Актуальність даної теми очевидна, оскільки кількість гаджетів на сьогоднішній день лише зростає, а діти вже з пелюшок уміють ними користуватися. Варто замислитися, яким чином регулювати спілкування дитини зі смартфоном та планшетом, ноутбуком та ком’ютером, і навпаки, які переваги та можливості розвитку присутні з використанням новітніх цифрових технологій.
      Кожна не байдужа мама у двадцять першому столітті переймається даним питанням, використовує обмеження, можливо користується і перевагами Інтернет-мережі. Вирішила дослідити інформацію по обраній темі курування та поділитися нею з громадськістю. Насамперед це стосується людей, які займаються вихованням дітей: батьків, бабусь, можливо педагогічних працівників, якщо моя думка матиме для них якусь вагу.
     Роботу по темі курування розпочала зі створення середовища для поширення інформації за своєю темою.
     Був створений блог "Мама XXI століття". До цього досвіду блоггерства не було, тому було цікаво спробувати себе в даній ролі. Першими публікаціями були звіти по курсу Куратор змісту, але в подальшому процесі ознайомлення з інструментарієм, що пропонували шановні тьютори, додалися і інші публікації. Так, наприклад, статя Гордона Ньюфелда "Как растить детей в век цифровых технологий" зацікавила користувачів з Японії, адже такий контингент читачів з'явився у моїй стаститиці одразу після опублікування. Загалом створила 8 статистичних сторінок з інформацією, на них розмістила 18 публікацій. Блог налічує майже півтори тисячі переглядів, для ліцензування блогу скористалася відкритою ліцензією Creative Commons
    Активно розпочала користуватися Twitteroм. Зареєстрована на цьому мікроблозі була вже досить давно, але він у мене не користувався популярністю, а дарма, оскільки, як виявилося інформації по моїй темі тут дуже багато. Тут знайшла для себе нову методику зайнять з малечою для вивчення кольорів та форм, підписалася слідувати за багатьма профілями за цікавою тематикою.
     На сьогоднішній день маю 102 твіти, 24 читача свого профілю та сама слідкую за 45.
      Цікаво було відчути себе у якості редактора при створенні електронної газети та журналу за допомогою сервісів Paper.li та Scoop.it відповідно. Більше сподобалося створювати журнал, просто, корисно та інформативно. Статистика тут не вражає, оскільки, зізнаюся, наповненням та оновленням своїх електронних видань займалася рідко. Переглядів журналу лише 42, з газетою “Мама XXI століття” - трохи краще, 1 послідовник та 76 переглядів. Враження від сервісів загалом позитивне, хотілося б україновний інтерфейс, але завдяки Google перекладачу все стає цілком зрозумілим!
      Дуже популярним на сьогодні середовищем обміну інформації є різноманітні соціальні інтернет-сервіси. Так маючи акаунт на Facebook можливо не тільки ділитися посиланнями певної інформації, а й використовувати його для реєстрації в інших сервісах, наприклад таких як Pinterest — соціальний сервіс, який дає можливість користувачам додавати в режимі онлайн зображення та розміщувати їх у тематичні колекції.  Місія сайту звучить, як «об’єднати весь світ за допомогою речей, які їм цікаві», що я і зробила створивши дошку “Надо попробовать”. Підбірка матеріалів по темі просто чудова, тут і ігри для малечі і статті про розвиток мовлення, і багато інших рекомендацій, які можна спробувати на практиці.
    Так, інформації в Інтернет мережі дуже багато, як же звести її всю до купи, щоб вибрати найнеобхідніше, найінформативніше. На поміч прийдуть сайти- агрегатори контенту.
Сайт-агрегатор - це сайт, що спеціалізується на збиранні та сортуванні інформації за заданими параметрами, об'єднуюче дані з декількох джерел в одне, з єдиним для користувача інтерфейсом. У процесі своєї роботи познайомилася з декількома такими ресурсами - NetVibes та Cymbaloo. Спробувала їх у використанні, створивши свої робочі столи, об’єднала свої соціальні ресурси в одному інтерфейсі, достатньо зручно.

      Які ще інструменти куратора хотілося б коротенько відмітити!
    Коли ви читаєте деякі підручники, напевно ви використовуєте олівець для винесення заміток або відміток найбільш важливих моментів. Але що ж робити, якщо ви читаєте книгу в електронному вигляді, або хочете відзначити щось дуже важливе на певному сайті? На допомогу приходить сервіс Diigo. Крім зазначених вище функцій, Diigo здатний зберігати веб-сторінки повністю, тобто сервіс можна використовувати і як просунутий сервіс соціальних закладок. Є також можливість надання збереженого матеріалу іншому користувачеві, а також відстеження потоку закладок користувачів, розділяючи їх по тегам. Особливо цікавою функцією цього сервісу є можливість створення сховища даних для певної групи — для співробітників або однокурсників.
ENDNOTE - сервіс для створення бібліографічних списків онлайн, не дуже мені сподобався. Досить специфічний ресурс.
І звичайно ж мій любимчик, друг і помічник Evernotе!
Evernote — це одне з кращих веб-додатків, основним завданням якого є робота з нотатками користувачів. Evernote допомагає зберігати текст, аудіо, зображення (скріншоти, фото, кліпарти) і будь-які інші дані. Варто відзначити різноманітність способів, якими можна скористатися для збереження нотаток: безпосередня робота з текстом в Evernote, занесення голосових нотаток за допомогою мобільного телефону, відправка даних через електронну пошту або Twitter.
    Зорієнтуватися серед усіх цих інструментів куратора мені допомагала моя інтелект-карта, створена за допомогою сервісу Mindomo.

      Перейдемо зокрема до самого пошуку інформації по темі курування.
  Журнали по своїй темі курування вирішила шукати в Sciverse Scopus видавництва Elsevier. Обрала рубрики "Соціальні науки" та підрубрику "дитячий розвиток", отримала 6 журналів у результаті, пошук вела в журналах відкритого доступу! У процесі перегляду журналів навчилася використовувати наукометричні показники журналів, для визначення найбільш популярних та впливових.
     Також здійснювала пошук у  Google Академія, адже це найбільш популярний сервіс пошуку наукової літератури (рецензовані статті, дисертації, книги, анотації тощо)
     Доречі, навчилася перевіряти знайдену інформацію на достовірність! Таку  можливість відчути себе Шерлоком Холмсом надали сервіси webmii, TinEye та Findexif
     Підбиваючи підсумки про виконану роботу, хочу відзначити. Серед всієї відібраної інформації для себе обрала ресурс YouTube.
     У плані використання інтернет ресурсів для розвитку дитини, цей ресурс найбільш інформативний, адже вміщує у собі контент як навчальний так і для дозвілля. Але, якщо підійти до цифрових технологій та гаджетів з точки зору оптимального їх використання та збереження здоров’я дитини, то цю інформацію найбільш розширено я знайшла за допомогою Google академії.
     Хочу подякувати за надану можливість навчитися повноцінному користуванню інструментарієм куратора. Подякувати тьюторам за терпіння та стимулювання нас до праці.

Відеозвіт

Комментариев нет:

Отправить комментарий