КЗ-2015 (6 тиждень)

Добрий день, шановні читачі блогу!


    Скажу відверто, шостий тиждень навчання співпав з активним мозковим штурмом на основному місці роботи: встановлення Dspace, налаштування, коригування, експерименти.
    Тому натхнення виконувати завдання ну не було зовсім, мозок і так закіпав! Але ж потрібно!
    Передивившись мультик "Слідство ведуть колобки" розпочала й собі щось вишукувати ☺
    Вирішила знайти у мережі якусь цікаву новину про зірку та взяла фото звідти, проаналізувати першоджерело, адже зірки не дуже люблять коли їх фотографують журналісти. Знайшла інформацію про свого улюбленого актора Віна Дізеля
Аналізувати вирішила ось таке фото 

    На сайті з новиною про зірку вказано, що фото взято з профілю Facebook, вирішила пошукати профіль зірки за допомогою сервісу webmii - шукає посилання з ім'ям людини, дає рейтинг «веб - видимості», за допомогою якого можна встановити фейкові акаунти. Завдяки інструменту кожен може знайти згадування свого імені на іноземних ресурсах. 
    Знайшла сторінку Віна Дізеля в соціальних мережах, доречі з відміткою адміністрації Facebook, що сторінка справжня, "брендова" ☺ Доречі тут є посилання і на Твіттер зірки, можна відвідати, і інші соц.мережі та сервіси, цікавий цей webmii


       У профілю дійсно знайшла дане фото, публікація 29 травня 2015 року. 
    Скориставшись сервісом для відсліжування публікацій фото TinEye продивилася на яких ще сайтах публікувалося дане фото. За допомогою фільтру по датам публікації побачила, що в мережі фото почали поширювати вперше теж 29 травня 2015 року на сайті 
Взяла звідти фото щоб перевірити на exif метадані.
Ось, що отримала 

    І що ми бачимо! Фото вже коригували за допомогою Фотошопу, а можливо зірки теж не впевнені у собі, і теж підмальовують себе перед завантаженням в Інтернет !  Нажаль по фото з Фейсбук сервіс Findexif.com не показав нічого, дані відсутні, тому порівняти два фото, як я хотіла спочатку, не вдалося.
    Загалом було цікаво! Обов'язково спробую ще щось перевірити, можливо фото друзів! ☺



Оцінка достовірності інформації

За визначенням Вікіпедії, достовірність – це  властивість інформації бути правильно сприйнятою, імовірність відсутності помилок, безсумнівна вірність наведених відомостей, які сприймає людина.
Практична робота дає змогу автору дещо розширити ці визначення і до перелічених вище якостей достовірної інформації додати: її адекватність реальним подіям і  реальному часу, коли вони відбулись.
Недостовірна інформація існує в Інтернеті завжди, що пояснюється особливостями його існування. У періоди інформаційного протистояння продукування недостовірної інформації активізується. Найчастіше вона з’являється у сфері новинних ресурсів, що пояснюється їх оперативністю та популярністю, і відповідно – швидким поширенням в інтернет-середовищі.
Останнім часом значно поширилося таке явище, як «фейкова» (фальшива) інформація. Це – новини, сторінки в соціальних мережах, підроблені під рейтингові сайти, за допомогою яких певні групи людей або окремі особи привертають увагу суспільства до недостовірних подій некоректним шляхом. Тому вміння аналізувати інформацію на достовірність є дуже актуальним. Спробую і я цьому навчитися.


Враження від завдань 6-го тижня

Проведена робота була дуже цікавою, та все ж важливіше її актуальність на сьогоднішній день. Завжди знайдуться охочі маніпулювати людською свідомістю і дуже зручно та легко робити це за допомогою Інтернет технологій. Тому дійсно вважаю, що тиждень на якому ми навчилися аналізувати, відфільтровувати джерела надходження інформації, перевіряти авторство та співставляли дати публікацій, одним із самих відповідальних у навчанні. Адже інформації масса, знайти її теж не складно, але вміти виділити з цієї масси достовірне джерело, ось що має значення.
Для себе відмітила такий алгоритм перевірки на достовірність. 
По-перше, прочитати матеріал. Відмітити для себе якорі інформації, за які в подальшому можна зачепитися (я їх, як у програмуванні назвала "якорями"):  
  • дата публікації;
  • люди присутні в тексті, якщо присутні (їх можна знайти в інтернет в подальшому, щоб пересвідчиться в правдивості інформації);
  •  назви соціальних структур, якщо присутні (університети, назви фірм, тощо);
  • джерело інформації (для пошуку першоджерела, перехід по ланцюжку від одного до другого, або ж скористатися датою першої публікації).
     По-друге, для цих всіх маніпуляцій, використовувати різні ресурси Інтернет, від вузькопрофільних , таких як webmii до звичайного GOOGLE, який може все. Звичайно ж аналізувати саме джерело інформації, текст статті, подачу, профессіоналізм журналіста, стиль написання. Загалом, мабуть стандартний алгоритм перевірки. Можливо щось десь упустила, по якомусь пункту не пройшлась, але у мене стаття досить безпроблемна трапилася, вважаю.
Думаю, що підходи до перевірок ще і від самої інформації залежать, для кого вона призначена та ступінь її важливості. Головне навчитися загалом застосовувати такі методи, це я і спробувала. 
Вдало чи ні, вирішувати Вам! 

Комментариев нет:

Отправить комментарий